http://www.kryptonitelock.com/Pages/Home.aspx
Kryptonite er spesialist på fysisk sikring av mindre transportmidler, f.eks sykler, motorsykler, moped og snøscooter.
I 2004 var et av produktene som virksomheten hadde i produktporteføljen sin i søkelyset for sterk kritikk. Problemet var at en kunde hadde publisert en videosnutt på YouTube som omhandlet sikkerheten til låsen. Det var faktisk muligheter for å pirke låsen med den butte enden på vanlig kulepenn.
Virksomheten fanget ikke opp problemet, evt ønsket ikke å uttale seg om problemet i frykt om at saken skulle få mer oppmerksomhet, new york times fanget opp det hele og fortsatte problemene for virksomheten Kryptonite.
Eksempler på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=H9HecLl0yAc
http://www.youtube.com/watch?v=o-LWGJzglho
http://www.youtube.com/watch?v=PCxHD9_uEf8
Selv konkurrerende produsenter har fått mye kritikk etter første youtube videon ble publisert.
Link til New York Times artikkel:
http://www.nytimes.com/2004/09/17/nyregion/17lock.html?pagewanted=2&_r=0
Virksomheten måtte ut med flere millioner i tilbakekalling av produkter, og tapte mye ettersalg pga tapt omdømme.