Øving 4 – oppgave2

WooRank dybden på et måleverktøy:

WooRank som verktøy gir ikke like mye data om trafikken som google analytics, men verktøyet gir deg informasjon om hvordan siden oppleves teknisk som kan være nyttig.

Følgende informasjon dukker opp når jeg tester ut applikasjonen mot egen side:

  • Declare the language used
  • Add a conversion form
  • Add the important keywords in headings
  • Write additional content with more keywords
  • Check the title of your website

– I tillegg gir siden mer informasjon om hvor høy trafikk det er sammenlignet med andre sider. Den gir informasjon om hvem som besøker siden, f.eks de fleste besøkende er mellom 25-35, og logger på fra arbeidsstedet. Jeg er derimot usikker på hvor mye man kan stole på dette.

Verktøyet gir også et verdenskart som peker ut hvor de fleste brukerne kommer fra, om det er fra Nord/Sør Amerika, Europa evt andre kontinenter.

Woorank sjekker opp i mot sosiale medier, og om det er facebook vegger som har linket til siden, evt Twitter kontoer, eller andre sider som linker mot din side.

Verktøyet gir informasjon om hvor raskt siden lastes til mobile enheter.

Videre gir verktøyet informasjon om hvor bra siden er bygget i forhold til teknisk perspektiver, om det er f.eks noen linker på siden som er ugyldige eller attributter som mangler på bilder og annet.

Verktøyet gir ikke like mye informasjon som google analytics på de besøkende, men en kombinasjon av de to verktøyene kan gi en fantastisk side som oppleves positivt fra brukerne.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s