Virksomhetens bruk av Twitter

Bruk av twitter kan gjøres på mange måter, og virksomheter har flere muligheter å benytte tiwtter på. Twitter kan brukes til brukerstøtte slik som SAS/Netcom gjør, hvor bedriften får synnliggjort at de tar tak i kundenes spørsmål og tekniske problemertadion

En fotballklubb kan f.eks publisere spillelister før dagens kamp, eller resultater etter endt kamp. Man kan også publisere om spillere er syke, eller om det er ledige biletter igjen på stadion for publikum. De kan publisere om noen får rødt kort i løpet av kampen, og annonsere mål.

En teknologibedrift kan fokusere på å annonsere kommende produkter eller nye produkter som er kommet på markedet.

En nettbutikk eller fysisk butikk kan annonsere tilbud på nettet, og hvor lenge dette tilbudet er tilgjengelig.
Det er altså mange muligheter for en bedrift å gjøre seg tilgjengelig på twitter, samt mange måter å benytte seg av twitter på, men det viktigste er å svare kundene sine raskt og effektiv ved evt spørsmål, om man ikke følger med og lar spørsmål være ubesvart, evt ikke er ærlige på spørsmål, er  det best å holde seg vekke. Negativ publisitet kan fort komme ut av kontroll, og man får plutselig veldig mange negativ omtaler fra publikum., som sprer seg rakst.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s