Bruk av twitter kan gjøres på mange måter, og virksomheter har flere muligheter å benytte tiwtter på. Twitter kan brukes til brukerstøtte slik som SAS/Netcom gjør, hvor bedriften får synnliggjort at de tar tak i kundenes spørsmål og tekniske problemertadion
En fotballklubb kan f.eks publisere spillelister før dagens kamp, eller resultater etter endt kamp. Man kan også publisere om spillere er syke, eller om det er ledige biletter igjen på stadion for publikum. De kan publisere om noen får rødt kort i løpet av kampen, og annonsere mål.
En teknologibedrift kan fokusere på å annonsere kommende produkter eller nye produkter som er kommet på markedet.
En nettbutikk eller fysisk butikk kan annonsere tilbud på nettet, og hvor lenge dette tilbudet er tilgjengelig.
Det er altså mange muligheter for en bedrift å gjøre seg tilgjengelig på twitter, samt mange måter å benytte seg av twitter på, men det viktigste er å svare kundene sine raskt og effektiv ved evt spørsmål, om man ikke følger med og lar spørsmål være ubesvart, evt ikke er ærlige på spørsmål, er det best å holde seg vekke. Negativ publisitet kan fort komme ut av kontroll, og man får plutselig veldig mange negativ omtaler fra publikum., som sprer seg rakst.