Hvorfor er starbucksbloggen så bra? Starbucksbloggen fokuserer på forbrukeren, de ønsker å få feedback fra forbrukeren istedenfor å gi informasjon om firmaet til forbrukeren. De har altså opprettet en blogg dedikert for å forbedre sine produkter og utsalgssted, dette betyr at de får betalende kunder til å gi verdifull informasjon som både kan brukes til å beholde disse kundene, samt å tilegne seg ny kunder.
Ikke bare ønsker de å få verdifull informasjon av kundene, men i tillegg komenterer på kundenes innlegg og fremhever gode ideer ved hjelp av “likes” fra andre kunder. Dette er et fantastisk system som ligner mye på facebook’s utførelse.
Det er delt i 3 hovedkategorier: Product Ideas, Involvement Ideas og Experience Ideas, på den måten får starbucks inn ferdig matet data, og trenger kun å fokusere på rangeringen av informasjonen.
Viste ikke at de hadde blogg engang jeg…. 😉 nå vet jeg det og tar turen innom for å se noen gode forslag på nye gode smaker.
LikeLike
Ja er helt enig, skal sjekke opp bloggen din nå.
LikeLike
Flott at du ser på så forskjellige virksomheter. Liker at Starbuck også har en nettside med fakta/opplysninger.
LikeLike